Kontörlü hat sahipleri dikkat!Kontörleriniz kendi kendine gidiyorsa hakkınızı arayın!
Konuşma yapmadığı halde telefonundan kontörleri düşen tüketici,
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ile yaptığı hak arama mücadelesinde,
sattığı hizmetin güvenliğini sağlayamayan operatör firmasına 217 kontör
bedeli karşılığında para cezası kestirdi.
Tüketici İlknur Demiralay,
gazetecilere yaptığı açıklamada, konuşmadığı halde masanın üzerinde
duran telefonundan kontörlerin kendi kendisine düştüğünü belirtti.
Telefonunda 135 kontör varken, kontör sayısının konuşma yapmadan 3'e
düştüğünü kaydeden Demiralay, yaşadığı olayı şu şekilde anlattı:
"Arkadaşlarla
sohbet ediyorduk, telefonum da masanın üzerinde duruyordu. Kontörlü hat
bulunan cep telefonuma mesaj geldi, kalan kontörün 94 olduğu belirtildi
ve daha bunun ne olduğunu anlamadan kontör sayısı 73'e, 51'e düştüğü
yönünde ard arda iki mesaj daha geldi. Telefonu açıp, kapattım, bu kez
kontörün 3'e düştüğünü gördüm. Hemen bir yetkili bayiye giderek,durumu
anlattım. Onlar da kontör yüklemememi söylediler."
Yaşadığı kontör
kaybı nedeniyle şirketin müşteri hizmetlerini aradığını ifade eden
Demiralay, oradan, o saatlerde Fransa ile görüşme yapıldığı yönünde bir
cevap aldığını belirtti. Müşteri memnuniyeti açısından kendisine 50
kontör iade edildiğini kaydeden Demiralay, telefonunun uluslararası
konuşmalara kapalı olduğunu ve Fransa ile de görüşme yapamayacağını
söyledi.
Mağduriyetinin giderilmesi için Tüketici Sorunları Hakem
Heyeti'ne başvurduğunu bildiren Demiralay, Tüketici Hakem Heyeti'nin
firma hakkında tüketiciye 217 kontör karşılığı 51.30 TL ödeme yapma
kararı verdiğini kaydetti. Ticaret ve Sanayi İl Müdürlüğü Tüketici
Şube
Müdürü Nesimi Tanrıverdi de, tüketicinin haklı bulunduğunu belirtti.
Tanrıverdi, kararın gerekçesini ise şu şekilde açıkladı:
"Tüketicinin
kontör ücretini tahsil eden sağlayıcı bunun karşılığında ya kendisi bir
hizmet vermeli ya da cihaz kaynaklı problemin bulunması halinde
herhangi bir hizmet verilmediğinden bu paranın tüketiciye iade edilmesi
gerekirdi. Sağlayıcının savunmasından anlaşıldığı kadarıyla bu
işlemlerden hiçbirini yapmadığı, bir başka ifade ile hak etmediği bu
parayı uhdesinde tuttuğu sonucuna varılmıştır. Tüketiciden kontör
ücretini tahsil eden sağlayıcı bunun karşılığında ya kendisi bir hizmet
vermeli ya da üçüncü bir kişi tarafından verilen bir hizmete karşılık
olduğunu kanıtlamalıdır. Ücreti tahsil ettikten sonra bu ücretin neyin
karşılığında alındığının bilinmemesi ya da hangi iş ve hizmet karşılığı
olduğunun kanıtlanmamış olması kabul edilemez bulunmuştur."
HaberTurk